De katholieke uitgeverij Adveniat gaat verder als eigen merk onder de vlag van Jongbloed. Met de overname wordt de continuïteit van een eigentijds katholiek geluid in de uitgeverswereld gegarandeerd en versterkt. Die versterking krijgt extra reliëf omdat aan Adveniat ook
het boekenfonds van Berne Media wordt toegevoegd.
De waardevolle uitgaven van Berne krijgen zo een vervolg bij Adveniat dat een eigen katholiek merk blijft.
Directeur Leo Fijen blijft als adviseur en ambassadeur aan uitgeverij Adveniat verbonden. Fijen zal samen met uitgever Pieter de Boer van Jongbloed zorgdragen voor de auteurs en uitgaven van Adveniat bij Jongbloed en het fonds verder uitbouwen. De Raad van Commissarissen en aandeelhouders van Adveniat zijn unaniem akkoord met deze overname en zien de mogelijkheden die Jongbloed als grotere uitgever kan bieden voor de continuïteit en het uitbouwen van Adveniat.
Fijen en De Boer gaan zich samen inzetten voor de boeken en auteurs van
Berne Media. Leo Fijen is er trots op dat in een krimpende kerkelijke
markt een herkenbaar katholiek geluid juist versterkt wordt en zo ook
relevant blijft voor de vragen in de samenleving en de zoekers buiten de
kerk. Uitgever De Boer heeft eerder als uitgever voor Berne gewerkt en
kent daarom het fonds goed. Roel van Gestel, directeur-uitgever van
Berne Media, is blij dat zijn fonds samen met dat van Adveniat een
vervolg krijgt bij Jongbloed en daarmee verzekerd is van de goede
aandacht die het verdient. Berne Media - dat eigendom is van de Abdij
van Berne – zal zich nu uitsluitend gaan toeleggen op de liturgische
uitgaven.
Matthy Groen (directeur Jongbloed Christelijke Media): “_Adveniat
vormt met de titels van Berne een goede aanvulling op ons aanbod in de
christelijke lezersmarkt. Jongbloed kan als solide uitgeefhuis Adveniat
een goed onderdak bieden”._