Wij gaan investeren in het verbeteren van onze dienstverlening. Dienst-verlening staat bij ons hoog in het vaandel. Zowel de gemeenteraad als het college vinden gewoon goed geregelde dienstverlening belangrijk. Tijdens de gemeenteraad op donderdag 16 maart stemde de gemeenteraad in met het Programma Dienstverlening.
Hiermee wordt er een bedrag van € 600.000,- beschikbaar gesteld waarmee we de komende jaren de dienstverlening gaan verbeteren. We gaan samen aan de slag!
Drie speerpunten
Dit gaan we doen aan de hand van drie speerpunten:
Beleving
We vinden het belangrijk om te weten hoe u onze dienstverlening ervaart. Inwoners en ondernemers staan voor ons immers centraal. We leren graag van uw ervaring, zodat we onze dienstverlening gericht kunnen verbeteren. Zodat de dienstverlening aansluit bij de behoefte van inwoners en ondernemers. Zo weet u wat u van ons kunt verwachten.
Digitalisering
Dienstverlening vindt vaker online plaats. We zien dat digitalisering een steeds grotere rol speelt in het leven van onze inwoners en ondernemers. Ook wij ontwikkelen onze online dienstverlening de komende jaren. We houden er daarbij rekening mee dat niet iedereen digitaal vaardig is.
Procesoptimalisatie
Om onze dienstverlening voor iedereen zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, richten we sommige werkwijzen opnieuw in. We standaardiseren waar mogelijk zodat er ruimte is voor maatwerk.
Meerjarenprogramma
Voor ons staat een gebruiksvriendelijke dienstverlening centraal. Het moet voor u gewoon goed geregeld zijn. Gedurende het programma dienstverlening meten en verbeteren we continue. Dat geeft ruimte om stap voor stap te kijken waar de behoeften liggen. Zo blijft een gewoon goed geregelde dienstverlening ook op de lange termijn gewaarborgd.
Bron: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..