Dorpsnieuws

dating appHij krijgt drie ton in televisieprogramma in het NPO-televisieprogramma Dragons.

Niet eindeloos swipen en gedoe met chats, maar een offline date zonder dat je er via een datingapp emotioneel veel moeite voor moet doen.

Voor dit concept kreeg de datingapp van Joris van Doorninck uit Heeswijk-Dinther donderdag een investeringsbedrag van drie ton.

Joris van Doorninck, afgestudeerd aan de TU Delft, pitchte zijn concept in het NPO-televisieprogramma Dragons’Den van Jort Kelder. In het programma kunnen starters hun idee presenteren aan investeerders en een deal sluiten als er concrete interesse is voor de initiatieven.

De Heeswijk-Dinthernaar, die met andere founders al langere tijd werkt aan een datingapp, stelde dat veel applicaties voor dating hetzelfde zijn. “Alle datingsapps hebben nagenoeg hetzelfde concept, maar in een ander jasje.” Het gaat namelijk om eindeloos swipen en vervolgens om chatten als er een match ontstaat. Dit moet anders kunnen, zo vinden de initiatiefnemers. 

Het kost geen tijd en emotionele energie om op een leuke date te gaan.

Met de app Breeze doet Van Doorninck het anders.  “Een slim algoritme stelt een aantal profielen per dag voor. Gebruikers kunnen vervolgens kiezen met wie ze wel of niet op date willen gaan. Als er een match is opent er geen chatbox, maar een datumprikker. Met onze app kost het geen tijd en emotionele energie om op een leuke date te gaan.”

Investeerder Shawn Harris zag het concept wel zitten en stelde voor om 300.000 euro in het concept te steken. Hiervoor krijgt zij wel 15% van de aandelen in handen.  

Bron:

DTV Nieuws,  Matthijs van Lierop

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen