De afgelopen periode is er veel gebeurd in Heeswijk-Dinther: de ontsluitingsweg Hulsakker (rondweg Heeswijk-Dinther-Zuid) is alweer een tijd open, een aantal straten zijn aangepakt en er wordt weer flink gebouwd. Diverse plannen om te kunnen bouwen zijn gemaakt en vastgesteld.
Samen met bewoners
Achterover leunen doen we niet: er moet meer gebeuren om ons mooie dorp Heeswijk-Dinther nog aantrekkelijker te maken. Na de start met herinrichting van Plein 1969, zijn er meer aandachtspunten voor een mooier centrum.
Achterover leunen doen we niet: er moet meer gebeuren om ons mooie dorp Heeswijk-Dinther nog aantrekkelijker te maken. Na de start met herinrichting van Plein 1969, zijn er meer aandachtspunten voor een mooier centrum.
Verkeersveiligheid is er een van. Verkeerstellingen hebben aangetoond dat de rondweg tot minder verkeer heeft geleid in het centrum. Dit moet en kan, volgens CDABernheze, nog verder teruggebracht worden. De inrichting van de doorgaande weg door het centrum kan hierin bepalend zijn. De eerste schetsen zijn er, maar moeten ook besproken worden met inwoners en de directe omgeving, om samen tot een goede aanpassing te komen. Snel starten is topprioriteit!
Woningbouw Rodenburg
Met alleen een vernieuwde doorgaande weg is het nog niet klaar. Met de realisatie van Rodenburg moeten we ook aan de slag met de ontsluiting daarvan. Bij de uitwerking van het verkeersplan moeten we samen met de bewoners de veiligheid van alle verkeersdeelnemers voorop stellen, zeker met een basisschool en twee sportclubs in de nabijheid.
Met alleen een vernieuwde doorgaande weg is het nog niet klaar. Met de realisatie van Rodenburg moeten we ook aan de slag met de ontsluiting daarvan. Bij de uitwerking van het verkeersplan moeten we samen met de bewoners de veiligheid van alle verkeersdeelnemers voorop stellen, zeker met een basisschool en twee sportclubs in de nabijheid.
CDABernheze wil daarbij vooral de veiligheid van voetgangers en fietsers waarborgen.
Erwin van Kessel, kandidaat CDABernheze