Dorpsnieuws

Blote billen_van_de_koningMet de Billen Bloot in Natuurtheater de Kersouwe.
Kinderen met prinsessenjurken, prachtig zomerweer en een overvolle tribune met lachend publiek tijdens de première van De Blote Billen van de Koning op woensdag 5 juli.
De spelers van jeugdtheatergroep de Kersouwe hebben
Blote billen_van_de_koning1een stuk neergezet waarbij zowel kinderen als volwassenen zichtbaar genieten van onbedwongen vrolijkheid, goede woordgrappen en de vele verschillende personages. Dit alles is omhuld door een prachtig kleurrijk decor, flitsende kleding en bijzondere kapsels.

Het stuk is gebaseerd op het verhaal van ‘De nieuwe kleren van de Keizer’ en knap bewerkt en geregisseerd door Maurice van Dinther. De voorstelling is nog te zien op woensdagen 12 en 19 juli om 15.00 uur en zaterdagen 15 en 22 juli om 19.00 uur Volop vertier Na het passeren van de kassa word je begroet door drie flamboyante personages. Het zijn de vorsten uit het stuk die het de andere vorst, Koning Christophe, aardig moeilijk maken. Koning Christophe blijkt dan ook geen gemakkelijke koning te zijn. We maken kennis met hem als hij zeurend het podium oploopt. Hij blijkt al snel door zijn ‘positieve spiraaltje’ heen te zijn. Hij is namelijk niet meer de best geklede vorst van de wereld. Tot zijn grote geluk komen daar drie kleermakers die de Koning aankleden met een hipperdehop outfit. Maar dat blijkt wel een iets te gemakkelijke oplossing te zijn en loopt helaas uit tot een grote mislukking.

Het stuk loopt van het ene op te lossen probleem in het andere en eindigt met een heuse grote ontknoping. Er wordt gegild en gezongen en ook het publiek wordt betrokken in dit veelzijdige verhaal.

P.S.
Woensdagmiddag jeugdtheater De hele zomervakantie zijn er woensdagmiddagen om 15.00 uur leuke familievoorstellingen te zien.
Theatergroep Mariahout speelt op woensdagmiddag 26 juli het sprookje Rapunzel. Het grote Piratenavontuur is een spannende familiemusical vol spetterende muziek, zeewaardige avonturen en een flinke vloedgolf humor, te zien op woensdagmiddag 2 augustus. En een week later op 9 augustus komt Super Willem, die alles kan, de kinderen vermaken. Perfect vermaak voor een complete woensdagmiddag plezier voor jong en oud.
Kijk voor alle woensdagmiddagvoorstellingen op www.kersouwe.nl