Redactioneel

161125-wvdl-Trinet17We schrijven 1999, een tijd waarin automatisering en ICT een grotere rol beginnen te spelen in de samenleving. De tijd van digitale bulletin boards en inbelmodems begint te vervagen en het Internet en mobiele telefonie maken ondertussen al grotere sprongen voorwaarts.

In Sint-Oedenrode start Paul van Wanrooij de voorloper van TriNed, een ICT bedrijf met een focus op Telefonie, Internet en Televisie. Met het glasvezelproject in Nuenen (omstreeks 2003/2004) en later Glasvezel projecten in Uden, Veghel, Sint-Oedenrode en Schijndel is het voor hen duidelijk. Glasvezel heeft de toekomst en men legt zich volledig toe op het gebruik van deze technieken.

161125-wvdl-Trinet11TriNed kan omschreven worden als een no-nonsense bedrijf, met een platte en directe organisatiestructuur met een oog voor kwaliteit en focus op haar klanten.

Een mooie tekst, maar hoe vertaalt zich dit?

De grootste rol speelt de klantenservice die bemand is met eigen medewerkers, Iedere dag op elke gewenst moment (24/7) bereikbaar is, en klanten onder andere helpen met het beantwoorden van technische vragen of bijvoorbeeld het inplannen van de buitendienst. De buitendienst is de grote broer van de klantenservice en verzorgt onder andere de installaties bij de mensen thuis.

Kwaliteit biedt men door gebruik te maken van goede en gerenommeerde apparatuur, een digitale hoofdwegverbinding (in 2 richtingen voor verhoogde beschikbaarheid) van Amsterdam-Rotterdam-Eindhoven-Hilversum-Amsterdam, drie datacenterlocaties en een aansluiting op de Amsterdam Internet Exchange, en alvorens een nieuwe dienst of gewijzigde dienst wordt geleverd, wordt deze eerst getest in een separate omgeving. Interessant ook om te horen dat in Hilversum de mediagateway (Televisie) wordt verzorgd en dat het glasvezelnetwerk van Bernheze gekoppeld gaat worden met Eindhoven.

Tijdens het gesprek is ook het prijsbeleid aan bod gekomen en Paul van Wanrooij geeft aan dat er geen contractprijs verhoging zal plaatsvinden.

Op dit moment verloopt de campagne volgens plan, maar er is nog geen sprake van 40% deelname. De komende weken wordt dan ook gebruikt om meer reclame te maken en de inwoners te informeren via brieven en informatiepunten.

Het was een interessant bezoek en het versterkt het gevoel dat gemeente Bernheze, E-Fiber en TriNed aan een waardevol initiatief werken.

Ps. Kijk ook eens naar de Clubactie van TriNed, een mooie gelegenheid om gezamenlijk te werken aan vraagbundeling en het binnenhalen van extra gelden voor je club.

Auteur van dit artikel: Paul van Zoggel (groot voorstander van Glasvezel)

Fotograaf: Wim van der Lubbe

UCE Computers (Informatiepunt Glasvezel

Bestelformulier TriNed

Dienstenpakket TriNed

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen